Er zijn verschillende manieren om ervoor te zorgen dat je bedrijf voldoende omzet blijft behalen om winstgevend te zijn. In principe begint het succes binnen het bedrijf en moeten de verschillende processen op een efficiënte manier verlopen voor je aan andere dingen kunt gaan denken. Een goede basis is heel belangrijk. Hierna kun je gaan nadenken over het maken van reclame. Wat voor soort reclame je maakt, is afhankelijk van het product dat je verkoopt. Als je een product aanbiedt dat geschikt is voor en gebruikt kan worden door iedereen, pas je broadcasting toe: wanneer je echter bent gericht op een specifieke doelgroep, dan wordt narrowcasting interessant.

Broadcasting of narrowcasting?

Broadcasting is het uitzenden van een reclameboodschap waarbij het niet uitmaakt wie het ziet. Het doel is om zoveel mogelijk mensen te bereiken. Bij narrowcasting ligt de nadruk echter op een specifieke doelgroep. Er wordt gebruik gemaakt van digitale borden, waar boodschappen op worden afgespeeld. Door te kiezen voor een specifieke locatie en een specifiek tijdstip, wordt ingespeeld op de doelgroep die op deze manier bereikt kan worden. Als je iets aanbiedt dat is gericht op een specifieke doelgroep is het verstandig te proberen juist deze doelgroep aan te spreken en met narrowcasting wordt dit mogelijk gemaakt.

Specifieke reclame maken

Bij broadcasting wordt gebruik gemaakt van allerlei soorten technieken, waarbij het enige doel het bereiken van zoveel mogelijk mensen is. Wanneer narrowcasting wordt toegepast, worden de pijlen echter op een bepaalde doelgroep gericht. De digitale borden op bepaalde plekken, zoals horecagelegenheden, worden aangepast aan het soort mensen dat zich op een bepaald tijdstip in de zaak bevindt. Rond etenstijd zijn er vaak mensen te vinden die rustig uit eten gaan, terwijl in de latere uren vooral de feestgangers komen. Met narrowcasting kan reclame worden gemaakt voor deze totaal verschillende doelgroepen.

Meer over dit artikel : bezoek de site